מה זה מזותרפיה?

מזותרפיה היא הצלע הפחות מוכרת לצד הבוטוקס והחומצה ההיאלורונית, במשולש טיפולי ההזרקות שעומד בחזית טיפולי הרפואה האסתטית. השיטה פותחה לפני כשישים שנה כדרך אלטרנטיבית להזרקת תרופות לשיכוך כאבים. הרעיון במזותרפיה הוא להשתמש במערכת של מזרקים דקים במיוחד ולהחדיר לשכבה התת-עורית מינון מאוד נמוך של חומר פעיל שמתפזר באופן שווה על פני המשטח המטופל. כשענף הרפואה האסתטית החלה להתפתח אומצה המזותרפיה למגוון טיפולים לטיפוח ושיקום עור הפנים.

תחליף יעיל ובטוח לפילינג כימי

כאמור יש מגוון טיפולי מזותרפיה ברפואה האסתטית, רוב הטיפולים האלה מדמים בצורה כזו או אחרת טיפולי פילינג להצערת העור ונחשבים כתחליף בטוח ולא פחות יעיל. צריך להבין שפילינג הוא הליך כימי שבעצם גורם ‘כווייה’ לעור ובכך מסיר את השכבה החיצונית, אבל ההליך הזה מועד לתקלות במינון גבוה מדי, וחשיפה ארוכה מדי של העור לחומר הפעיל עלולה לגרום לנפיחות, אדמומיות ואפילו צלקות. המזותרפיה מעוררת את התחדשות עור הפנים באופן טבעי, ומחדירה לתוכו ויטמינים וחומרים טבעיים כמו חומצה היאלורונית שתורמים להעלמת קמטוטים ולמראה הקורן.

ללא כאבים ותופעות לוואי

בשונה מטיפולים כמו הזרקות בוטוקס שבדרך כלל מסתכמים במחזור אחד, טיפולי מזותרפיה מתבצעים בדרך כלל במחזורים של 5-4 טיפולים. כל טיפול עורך בין 15 ל-30 דקות. לפני הטיפול תיערך פגישת אבחון ותיאום במהלכה יותאם לכל מטופלת פרוטוקול טיפול אישי בהתאם ליעדים שהיא מציבה וכמובן לפי התכונות הספציפיות של עור הפנים שלה. מלבד עקצוץ קטן, טיפול מזותרפיה כמעט תמיד נטול כאבים ותופעות הלוואי קלות ונדירות.

חשוב לציין שהיום לצד מזותרפיה קלאסית ניתן לפגוש מזותרפיה חשמלית שאינה עושה שימוש במחטים. החומר הפעיל נמרח על אזור הטיפול ובאמצעות גירוי חשמלי החומר הפעיל חודר מתחת לשכבת האפידרמיס – כל זה ללא שום דקירה או גירוי פיזי של העור. מנגד, בעוד במזותרפיה קלאסית חדירת החומר והספיגה עומד על 100% במזותרפיה חשמלית שיעור הספיגה עומד על 80% בלבד.

למידע נוסף פנו אלינו במרפאת הרפואה האסתטיתFirst Clinic .